Identity & Access Performance

Situatieschets:

Identity and Access Performance (IAP) is één van de belangrijkste aandachtspunten in een hybrid cloud omgeving. In een hybrid cloud bestaat de IAP omgeving uit meerdere verificaties en services providers en tegelijkertijd de wens voor een Single Sign-On (SSO). IAP in een hybrid cloud is daarmee veelal een groter en complexer aandachtsgebied dan in on-premise omgevingen. Bij uitval van één schakel in een omgeving is er bijvoorbeeld geen SSO meer of worden accounts niet meer tijdig opgevoerd of afgevoerd, waardoor cloud services of on-premise applicaties niet meer beschikbaar zijn.

Behoefte:

Organisaties willen continue, directe en veilige toegang tot informatie. Er worden daarom toegangscontroles ingesteld die bepaalde informatie veilig houden.

Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat een organisatie gebruik maakt van VDI. Wanneer een werknemer met een bepaalde rol / functie inlogt wordt verwacht dat deze gebruiker automatisch toegang krijgt tot de informatie die hij of zij nodig heeft. Dit zonder meerdere keren te moeten inloggen. Het is dus van belang dat deze SSO blijft functioneren, ondanks alle changes die er in een IAP omgeving zijn. Het is namelijk niet zeker dat een persoon met een bepaalde rol / functie altijd toegang krijgt tot de desbetreffende applicaties.

Dit vraagt om een objectief en continue inzicht in de beschikbaarheid van deze omgevingen.

Oplossing:

De Identity & Access Performance is de oplossing.

De IAP blijft continu checken of de identiteit die gekoppeld is aan een rol met bepaalde rechten, toegang heeft tot alle informatie of diensten die hij of zij nodig heeft. U krijgt een objectief inzicht over de beschikbaarheid van de IAP omgeving.

Wanneer u een melding krijgt dat er een probleem is in de IAP omgeving, of een van uw medewerkers klaagt over het verkrijgen van toegang tot bepaalde diensten, dan kunt u dit probleem veel sneller of zelfs proactief identificeren en oplossen. Doordat u sneller of proactief problemen rondom de IAP omgeving kunt oplossen, kunnen uw medewerkers of klanten zonder vertraging toegang verkrijgen, wat leidt tot een hogere productiviteit.

Toegevoegde waarde:

Stel het u zich eens voor…..

  • U heeft uw dashboard en rapportages met daarop performance grafieken en actuele statussen van uw eigen kernapplicatie gemeten vanuit de eindgebruiker…
  • U ziet in een oogopslag waar zich in de keten problemen voordoen en wie hiervoor in actie dient te komen……
  • U bespaart uren tijd en daarmee ook geld die verloren zijn gegaan aan communicatie met leveranciers, beheerafdelingen, of gefrustreerde collega’s als er zich problemen voordoen……